O demošce na kterou zvala v bedně i Babča. Aneb: „Klinika žije! – Boj pokračuje!

* sobota, 27. února 2016 *

Ráno jsem cestou „domů, do Noutonic, do maringotky…“, nad vchodem do magistrátu Prahy 6 uviděl černou vlajku…  Co se stalo? Umřely naděje? Propadla se Blanka? Zavřeli Kolibříka?

.

„Smutek?“:

DSC_0047 - Černá vlajka

.

Doma v maringotce jsem se jen krátce ohřál a vyrazili jsme s Jošem zase do Práglu na demošku pro Kliniku. Ještě než jsme vyrazili tak jsem v bedně zahlédl, jak na demošku na ČT24 zve i Simona Babča(ková). Tak to jsem zvědavej kolik lidí dorazí.

.

Jelikož o víkendu je autobusový provoz Prágl-Mlejn-Prágl řídký, jak pravdivé výroky prezidenta, tak jsme museli jet už o hodinu dřív. Říkal jsem si, že toho využiju k tomu, abych si sjel k Rouskovi na Synkáč pro nové topůrko k sekyrce. Ale když jsme tam dorazili, tak jsem zjistil, že jak jsem si myslel, že u Rouska maj v sobotu otevřeno i odpoledne, tak to jsem si myslel bláhově.

.

00 - Titulka

.

A tak tedy vzhůru na Kliniku. Když jsme tam dorazili bylo na zahradě lidu už dost, ale po těch upoutávkách v televizi jsem to čekal i optimističtější. Potkal jsem se tu s Romanem a Denisou a BobemFranc-Josefkou za krkem. Zatímco Vrabčák poletoval po střeše. I Zelmířany. Povědomých a známých tváří tu bylo víc. To je na účasti na takové demošce to nejpříjemnější, ten pocit, že je tady člověk v dobré společnosti.

.

„Lepší Vrabčák na střeše, než Klinika v plamenech“:

DSCF0034

.

Po krátkých úvodních projevech se vyrazilo do žižkovských ulic na pochod směrem k radnici Prahy 3, hnízdu zavilých nepřátel Kliniky starostky /c/Hujové, odesáka Bellu a spol.

.
„Téměř dva tisíce podorovatelů…“:

DSCF0036

.

A průvod byl zakončen na náměstí Jiřího z Podebraných brad, kam nás dorazili cca 2000. A po zakončovacím projevu spustila svůj koncert „děvče jako Malina“ raperka Potmě, tentokrát za denního světla.

.

„…neboli: „Méně než…„:

DSCF0196

.

Na rampě před kostelem sv. Plečnika jsem se potkal i s mlejnskými spolubydlícími Sandym a Orlíkem s Valerií. Znovu jsem se tu taky potkal s Vrabčákem a Romanem. Tomu Vrabčák nabídl nějakou domácí hruškovici, mě však z nabídky ostentativně vynechal. Asi proto, že se v Unijazzu vždy tak urputně bráním jeho panáčkovému poňoukání. Připomněl mi tím ovšem, že už mám docela žízeň i hlad a tak by bylo dobré vyrazit do nějaké občerstvovny a proč né rovnou do Unijazzu?

.

„Za denního světla Potmě“:

DSCF0270

.

A tak jsme s Jošem vyrazili pěšmo přes Riegráče, ale cestou se mi to rozleželo, když jsem se podíval, jak mi jedou busy na mlejn. Buď bych mohl teď akorát jeden stihnout a nebo pak jet až za další dvě hodiny. A v Unijazzu by stejně možná ani nebyl nikdo známej. A tak jsem to otočil na metro s tím, že si cestou koupím nějaký lahváč, k jídlu si něco udělám doma a vrhnu se na výrobu fotoreportíku.

.

„Orlík, Valy a Sandy – Neberte nám Kliniku!“:

DSCF0242

.

Cestou jsem poslouchal v autobuse rádio, kde byla i zmínka o demonstraci na podporu Kliniky a při té příležitosti jsem si uvědomil, jak velký „informační rozdíl“ je mezi větami: „Kliniku podpořily méně než dva tisíce demonstrantů“ a nebo: „Kliniku podpořily téměř dva tisíce demonstrantů“. Schválně vás nechám hádat kterou formulaci použil Český Rozhlas.

.
„Živloidní anarchistická extremistka“:

DSCF0245

.

Jelikož fotek jsem jako obvykle napráskal mraky, tak mi jejich výběr, poladění a okomentování trvalo až dlouho dlouho do noci. Ale holt, když mě to tak baví, tak co už nadělám…

.

Fotoreportík z Demonstrace pro Klinikuzde.

.

.

Funny foto na dobrou moč –

„Pohled státní moci na Kliniku“:

CVzu33lVAAA7U0w

Napsat komentář