O první cyklocestě do práce, i úspěšnou zkratkou a o velkém fotbale a příjemném filmu.

* úterý , 12. dubna 2016   *

.

Dopoledne jsem se pustil do dělávky té vyhlazovací brigádičky, v prostoru vedle maringotky.  Teď ovšem ještě tu haldičku vedle cirkulárky pořezat a nanosit do kotelny.

.

„Na hrubo vyčištěno“:

DSC_0002 - Douklízeno

.

A taky  dopaběrkovat dřevěné zlomky, které hodlám ještě spálit v maringotkových kamnech. Jestli tedy na to ještě vůbec bude příležitost. Už teď bylo pár dní, kdy jsem vůbec nezatopil. Ale třeba na to dojde ještě o „zmrzlých mužích“.

.

„Ještě dopaběrkovat…“:

DSC_0004 - Dopaběrkovat

.

A pak jsem se pustil do ušití si slušivé a praktické čelenky z rozdrbaného froté ručníku. Potřebuju jí totiž pod cyklistickou přilbu, ve které mi Još rozkousal vymezovací pásek v dobách, kdy jsem ho zavíral, při odchodu do práce do maringotky.

 .

„Se slušivou i praktickou čelenkou“:

eDSC_0010

.

A pak jsem si ještě z praktické plastické krabice od pracího prášku vyrobil  epesní box na cyklonosič. Tím, že jsem jí provrtal a vázacím drátem připevnil na nosič.

 

„Praktický úložný box na nosič“:

eDSC_0006

.

A teď mi tedy již nic nebrání vyrazil do háku poprvé na kole. Ještě jsem tedy s Yossarianem provedl zkušební jízdu cyklovenčením. Přilba na hlavě i úložný box na nosiči drží.

.

„Vzhůru do sedla!“:

eDSC_0003

.

Před tím, než jsem poprvé vyrazil na kole do háku, jsem důkladně prozkoumal Google mapu, včetně satelitní verze a objevil „zkratku“ z okraje Přílep do Statenic, po polní cestě. Tedy není to ani tak zkratka, jako hlavně vyhejbačka silnici s hustým provozem. A ukázala se být perfektní. Následně jsem po sjezdu do Statenic trošku zabloudil, ale né nějak tragicky. Stoupák od Černýho volaLidlu nebyl tak strašnej, ale byl tu dost velkej provoz, takže to nebylo moc příjemný. Na mapě jsem objevil ještě jednu „zkratku“, kterou bych se mu mohl vyhnout,  ale dnes už jsem neměl odvahu riskovat další bloudění, (zas tak velkou časovou rezervu jsem neměl), tak tu si nechám na příště.

.

„Cesta pro přespolní…“:

Zkratka

.

Přes Suchdol to taky bylo s větším provozem, ale zase sjezd ze Suchdola dolů k řece byl příjemným odpočinkem. A z pod něj pak vede vyhražený pruh pro autobusy, taxíky a cyklisty. Tak to je parádička! Bus za celou dobu kolem mě projel jeden jedinej a taxi žádný 😀

.

Před Podbabou jsem uhnul podél řeky k čističce a úzkým železničním podjezdem, (kde je taky dost hustej provoz), a kolem Bubenečský nádražky, kde jsem byl kdysi s Járou, Honzou a Markem na koncertu Byl psa, a kolem dalšího koncertního bodu v hostinci Na Slamníku, hurá do cíle. Akorát kolem toho Slamníku jsou dost hnusný dlažky, ale zase už mě, krom kočičích hlav, do zadku nakopává i vidina cíle.

.

Tak trvala mi ta cesta celkem, i s malým bloudeníčkem, rovnou hodinu. Což je nakonec dokonce o maličko rychlejší než busem. Na bus potřebuju od maringotky vyrážet v 17:25 a na kole mi stačí v 17:45 a ještě v háku stihnu zaparkovat kolo do pro auta nepoužívané garáže, ošplouchnout se do půl těla v umyvadle a převléci se do pracovního dresu.

.

háku pohoda s fotbalem v bedně:

.

Real Wolf

Čtvrtfinále Ligy Mistrů: Real Madrid – Wolfsburg 3:0

 

V prvním zápase vyhráli 2:0 vlčáci z Vlčákova, ale dnes na madridském pažitu v týmu bílého baletu, jako primabalerín zářil Ronaldino, který dal hattrick a Madrid tak postoupil.

.

„Král Ronaldino Největší“:

Ronaldino

.

A pak jsem  si ještě dopřál v bedýnce filmeček:

.

3 S v P

* 3 sezony v pekle * / f – ČR, SR, Německo, 2008/ r.: Tomáš Mašín

 

Tenhle film jsem si s velkou chutí zopákl. Přišel mi o to víc vhod, že je volně inspirován vztahem básníka Egona Bondyho s femme fatale Janou (Honzou) Krejcarovou. A já právě dočetl knížku o Mileně Jesenské, kteréž je to dcera, která se zjevně dost pomamila. I když tedy mám pocit, že ta filmová inspirace byla velmi volná.

.

3 sz v p 3

.

Film je každopádně hodně zdařilý. Retro atmosféra je velice přesvědčivá a ten bod zlomu poválečných nadějí zlaté umělecké mládeže, (často levicové! sic), s nastupující komunistickou totalitou, je tu zachycen velice sugestivně. Navíc, ať si kdo chce, co chce… Kryštof Hádek tu hraje Bondyho/Ivana Heinze opravdu skvěle A jeho polská partnerka Hruška, (Karolina Gruszka), je jako Honza/Jana opravdu úchvatná. Radostné pokoukáníčko.

.

3 s v P 2

.

.

.

Funny foto na dobrou moč  –
„Sem z tý silnice musela utéct, bylo to tam nebezpečný“:

12809802_10153867958696011_8872542004576499102_n

Napsat komentář