O úspěšném cyklonávratu se zastávkou v Lidlumilu a u převozníka. A o neméně úspěšné návštěvě Emila a Standy v maringotce.

* středa, 13. dubna 2016   *

.

Po ránu bylo docela chladno a tak mi při cyklonávratu lehce mrzly kolena. Rozehřál jsem je až při stoupání do suchdolského kopce.

.

„Přívoz je zjevně hojně využívaný“:

DSC_0011 - Přívoz

.

Ve směru k Suchdolu podél řeky, vyhrazený pruh pro busy, taxi a cyklisty není, ale zase se dá jet v pohodě po chodníku.

.

„Pan převozník ve slušivém oblečku“:

DSC_0022 - Pan převozník

.

Ještě před „horskou prémií na Hnojárnu“, jsem se zastavil omrknout přístav Podbabského přívozu.

.

„Že bych si podobnou cedulku taky pořídil? „Poutníci k Okoři prosíme…“:

DSC_0020

.

Přívozník je zjevně  nějaký „bavič“, který že nejenže má námořnický obleček, ale i přívoznickou maringotku vyzdobil různými artefakty.

.

„Naši chovanci vyrobili…“:

DSC_0015 - Modelářská fotovýstavka

.

Jako je například fotovýstavka modýlků. Mě ovšem víc zaujala freeshare knihovnička, podobná těm, které jsou na zastávkách autobusu po cestě ze mlejna do Práglu. To je skvělý, jen ať se tento zvyk šíří. I když mi to připomnělo, že jsem teď v televizi viděl rozhovor s nějakým nakladatelem a ten byl prvním, kdo si povzdechl, že knihovny snižují zisky nakladatelů. Né tedy, že by přímo plakal, jako kšeftaři s muzikou, lkající že „kopírování, zabíjí hudbu“, ve smyslu: „půjčování knih zabíjí literaturu“, to né. Říkal, že je rozhodně pro existenci knihoven, ale…,  …ale ten lehký povzdech tam byl.

.

„Palubní knihovnička“:

DSC_0013 - Kniha v lodi potěší

.

Na tabulce pan převozník, bílé na modrém, potvrzoval, že je dnes dost kosa, (ve vodě i na vzduchu). A také to, jak je na tom teplotně on, jestli jeho stav „exaktně nestandartní“ měl být přiznávací coming out, nebo seznamovací inzerát, nad tím jsem raději nehloubal.

.

„Teplota převozníka: „Exaktně nestandartní“, co tím chtěl básník…?“:

DSC_0017 - Teploty

.

Je dobrý, že, krom úvodu, se to stoupání k „Universitě hnoje, močůvky a siláže“ dá jet taky po chodníku.

.

„Sympatická nabídka“:

DSC_0026 - Pomazky

.

U kruháče jsem si udělal zastávku v Lidlumilu. Kam jsem se zastavil hlavně pro chleba, ale jak jsem v Ludmilu delší čas nebyl, tak při zjištění, že tu stále v nabídce mají levné ochucené tofu a ty skvělé rostlinné pomazánky, včetně škvarkové, která neobsahuje škvarky, tak jsem se trochu neudržel… Navíc se tu nově objevily dva druhy pomazánky cizrnové, tak ty jsem musel taky vyzkoušet.

.

„Tak „Zuzemák“ se nesmí jmenovat rum, „Pomazánkové“ se nesmí jmenovat máslo a škvarková bez škvarků bejt může?!?“:

DSC_0027

.

Na další cestu jsem vyrazil s nejenom poněkud zatíženým boxem na nosiči, ale i batůžkem. Zato jsem ale nosiči odlehčil o šusťákové kalhoty, které jsem si navlékl na sebe, ať mě prdel nezebe! (Estéti prominou, ale rým na kolena mě žádný nenapadl).

.

„Polní zkratka, aneb daleko od hlučícího (auto)davu“:

DSC_0023 - Zkratka přes pole

.

Još ve výběhu opět v pohodě a tak jsem ho honem vzal na malý cyklovenčící okruh a pak ještě na chvíli do pelíšku.

.

Z dospávky  mě probrala smska od Ejmlse, že jeho plánovaná návštěva v maringotce  platí a dorazí ještě s kamarádem Standou.

.

Když  Emil se Standou dorazili, chvilku jsme poseděli v maringotce nad poslední petkou Unětického piva, co jsem dostal za pletivo. Abstinující Standa tedy nad mattonkou. Je mi nějakej povědomej, asi jsme se už někde viděli, ale že bych si vzpomněl kde, to samozřejmě né.

.

„Cestou na Okoř: Někdo mě asi má rád…, je to mladá kráska, nebo ňákej chlap?“:

eDSC_0001 - Někdo mě má rád

.

Já jsem tedy navrhoval opět procházku do Bažiny, ale Ejmls by si prý rád rozšířil obzory a zkusil i nějakou jinou hospodu.

A tak jsme vyrazili do Dělové bašty. Kam jsme ale dorazili zrovna, když se lehce rozmrholilo. A psi už dovnitř, jak vím od minulé návštěvy s holkama, nesmí 😦 Naštěstí, když jsem se optal barmanky jestli bychom si mohli venku roztáhnout sklopený deštníko-slunečník. Tak opáčila, že ona to sice neumí, ale pokud to zvládneme, tak klidně. Naštěstí v tom nebyl žádný háček, jen malá jednoduchá západka.

.

„Se Standou a Ejmlsem v suchu“:

eDSC_0003 - Se Standou a Ejmlsem pod deštníkem

.

A tak jsme se zaparkovali nejprve částečně pod slunečník a částečně pod stříšku, což se neukázalo být úplně praktické a tak jsme se přesunuli zcela pod deštník. Yossarian si zkušeně našel boudičku pod stolečkem.

.

„Još si našel místečko v suchu hned“:

eDSC_0005 - Još si našel boudičku

.

V suchu a pohodě jsme si tu u piva a nealkopiva poklábosili o životě, politice i muzice. StandaEjmlsem poslouchaj hudbu na Spotify, o tom já jen matně zaslechl, tak na to bych se taky někdy mohl mrknout, respektive slechnout. Klábosilo se nám tu příjemně i ta přeháňka se brzy přehnala a tak jsme tu strávili pár kousků.

.

„Nejlepší výhled na d na okořskou zříceninu je od hospodského stolu“:

eDSC_0006 _ nejlepší výhled

.

První pokus s odjezdovým busem nám nevyšel, (no jo, já je mám psaný z Noutonic, takže ten, na který jsme vyrazil zjevně neměl výjezdní point z Okoře).  A tak jsme ještě zaskákli na jedno do Family hotýlku. Druhý pokus s autobusem už se vydařil a tak Ejmls se Standou odfrčeli do Práglu a já s Jošem do maringotky.

.

V té už jsem jen nad noťasem zhltnul slané sušenky a poté vytuhl do pelíšku.

.

.

.

Funny foto na dobrou moč –

„Chtít, či nechtít být…. v kleci, to jsou ty věci, oč tu klečí…“:

12814001_10153869931316011_8748867785181381371_n

.

Napsat komentář