Opohodě v práci a filmu s tuctovým hrdinou, který vbuzuje netuctové sympatie.

* středa, 27. dubna 2016  *

Denní na ambasádě v úplném poklidu a pohodě, žádná vzrůša či komplikace. A to ani cestou domů.

.

„Červánky soumraku nad mlýnem“:

DSC_0013 - Západ slunce

.

Doma jsem vyzvedl Yossariana z výběhu a ještě jsem s ním vyrazil na cyklopovenčení do Podholí, aby se trochu proběhl.

.

„Výprodej textilu – džíny s Číny“:

DSC_0092

.

A po lehkém pozévlingu na netu jsem  si na dobrou noc pustil film:

.

Schmitke   .   Šmitke

* Schmitke * / f – ČR, Spolková republika Německo/ r.: Štěpán Altrichter

 

Tato českoněmecká koprodukce je režisérův absolventský film a je to velice příslibný počin. Nizkorozpočtový snímek umně pracuje s atmosférou a atraktivní syrovostí prostředí Krušných hor. Kde ústřední lokací je vysloužilá větrná elektrárna. To je opravdu nádherný technický artefakt. Divím se, že jsem ještě nenarazil na žádného „šotouše“ přes větrný elektrárny. Pro mě je ten film navíc ještě zajímavý také tím, že v něm hraje Johanka, dcera kamarádky HanyJinýho kafe, se kterou se znám a která mi byla dokonce i párkrát povenčit Šestýho, i Joše. A hraje jednu z dvou filmových Julií opravdu dobře a výrazně.

.

Šmitke 2

.

Vůbec herecké výkony neokoukaných herců jsou dalším silným kladem filmu. Představitel hlavního hrdiny Peter Kurth (Schmidke) má tak tuctovou tvář, až se stává jeho výrazným rysem. Film o dvojici německých opravářů, kteří přijedou opravit vysloužilou větrnou elektrárnu v zapadlé díře Krušných hor je silný svou mystickou atmosférou s minimalistickou konverzací.

.

„Johanka – filmová Julča“:

Šmitke Johanka

.

A Schmitkeho hledání ztraceného kolegy v cizím českém prostředí připomíná kafkovské hledání cesty Josefa K. na Zámek. Kdy chování českých „domorodců“ je pro něj podobně nesrozumitelné. Krom podmanivého prostředí Krušných hor s hororovou psycho atmosférou je dalším výrazným prvkem filmu hudba. Jediné co mu chybí je nějaké přesvědčivější rozuzlení příběhu, katarze, či pointa.  Ale je to ten druh filmu, který dokáže zaujmout a bavit i bez silné narativní linie příběhu. Mě tedy bavil a asi si ho časem pustím ještě jednou…

.

.

.

Funny foto na dobrou moč –

„Dva zamilované fakáče“:

12986995_1071953919509962_6905112135772901464_n

Napsat komentář