O úspěšné poptávce mikrovlnky, typické české srdečnosti, (aneb: co neni naše, to jsou haranti a čokli) a o ještě typičtějšímu „českému“ postoji poslanců k protikuřáckému zákonu.

* středa, 25. května 2016   *

.

Ráno jsem cestou uz háku na autobus pořešil nákup v Albim. Měli děravý, (= s bublinkama), Mattonky v akci za 9,90! Vzal jsem si rovnou tři, – no nekup to za ty prachy! Ještě jsem pak stihl zaběhnout do krámku elektropotřeb a koupil tam novou zářivku, za tu umřelou. Respektive rovnou dvě! Do foroty. A tu zesnulou jsem jim tam nechal, prý se o její pohřeb důstojně postarají, když jí nechtěli v tom kontejneru na elektrospotřebiče.

.

„Zkrášlení města podle vzoru MU Prahy 6“:

DSC_0030

.

Na Kulatyho náměstí jsem se potkal s kamionem, který měl vzadu ještě přilepenou ještěrku, (lidově zvanou: vysokozdvižný vozík), no ciwe!?! Skoro jsem to stihl i vyfotit…

.

„S ještěrkou zakousnutou do zadku“:

DSC_0015

.

Po dorazu k maringotce jsem vzal Joše na cyklo povenčení.  A pak jsem na Bazoši pohledal nějakou mikrovlnku. Ale kde nic tu nic 😦  A tak mě napadlo dát na Xichtník dotaz, jestli se doma někomu nepovaluje nějaká nepotřebná. A hle! Ozvala se Jíťa, že ona jednu takovou doma má…  Jupí!

.
„DejHuLe – dá-li Buddha a nebudu-li v háku…“:

DSC_0010.jpg

.

Ještě před tím, než jsem se svalil k dospávce. Jukl jsem v bedně na dohrávku, včera přerušeného, tenisového utkání ŠtěpecMurray. Vzdoroval Radomír statečně, ale nakonec ho favorit Andy přeci jen porazil 😦 A tak ten, kdo vsadil na vítězství Murrayho 100 000,- kč, vyhrál jednu tisícovku a ten kdo vsadil tisícovku na Štěpánka, bohužel 18 000,- nevyhrál :-/

.

„Cyklopovenč s Jošem“:

DSC_0025

.

Pak už jen zase rychlé cyklovenčení. Při kterém jsme poctivě dojeli až k „vodnímu dílu“ před Kovárama. Cestou měl Još jednu lehkou rozmíšku se psem, kterého jsme cestou potkali. Já jen nepochopím, proč lidi, kteří vědí, že jejich pes je provocateur rváč, místo toho, aby ho volali k sobě, když je stejně neposlechne, včas nezavolají na mě: „bacha ten náš se pere!“.  Já bych si Joše, (který se s každým psem běží skamarádit), včas zavolal k sobě. Vzájemná mezilidská komunikace je v Česku poněkud složitější. I když ten chlapík byl docela v pohodě, to jeho partnerka – starší dáma, která nás přivítala slovy: „bacha má sebou ňákýho čokla“, byla typicky „česká to žena“ 😦  Něco podobného, jako věta: „Pozor Sebastiánku a Sandřičko, jdou sem, nějaký haranti…“. Tenhle přístup je typická česká srdečnost vůči „cizincům“, která se netýká jen uprchlíků.  Ale psí konflikt to naštěstí byl jen symbolický, jejich „čokl“ po Jošovi vystartoval, Yossarian se po něm ohnal, ale na zavolání ke mně přiběhl. Jen jsem toho chlapíka upozornil, že za chvilku pojedeme zpátky a to už pak měl svého pejsánka na vodíku.

.

„Parkuj, parkuj, vykrůcaj…“:

DSC_0031

.

A do háku jsem tedy jel opět busmo a s taškou na mikrovlnku v batůžku, neb jsem se s Jíťou domluvil, že se pro tu její nepotřebnou mikrovlnku stavím ráno cestou z práce. Říkala, že za ní nic nechce, ale tak koupil jsem aspoň plechovku plzínky a jednu plechovku cideru a vyrobil z nich, za pomoci kancelářského papíru, nůžek a lepicí pásky, dvě „kytičky“. Kytička potěší snad každou ženu.

.

„Tolik kár tu není, ani když Spařka hraje Ligu pracháčmistrů“:

DSC_0032

.

Cestou do háku mě zarazilo v ambasadní ulici obrovské množství aut, které pod dohledem policajtů parkovaly i na chodnících. Co se to děje sakra?!? Prej na ambasádě Azerů a Bajdžánců je nějaký mechceche. Toho se účastní i náš ambasador. Ale ten přišel pěšky, protože to má jen kousek. A zase tak neekologický, aby jel těch pár metrů autem, není :-D. To je od něj, coby zástupce ropné země, obzvlášť chválihodné.

.

„Když se poslanci perou a tabákový průmysl se směje…“:

Cigára

.

háku jsem pak sledoval trapné debaty, o jako vždycky neschváleném, „protikuřáckém, zákonu“. Jako obvykle tomu napomohla, vzácná „spolupráce“ napříč politickým spektrem. Nejprve „nejužitečnější český politik“, odesák Marek Benda navrhl pozměňovací návrh, který schválili, jak poslanci ČSSD, tak i ANO. A poté poslanci ANO „zásadově“ hlasovali proti celkem rozumné verzi protikuřáckého zákona. Neboť se prý z něj stal, tím pozměňovacím návrhem, (který sami pomohli schválit), paskvil, který z morálních protikuřáckých důvodů nemohou podpořit.  „Principiální škodiči“ z ODS byli proti zákonu též, přestože byl před  tím úspěšně pozměněn návrhem jejich vlastního poslance. Ti tak jednali v duchu neoliberálního hesla: „každý má právo svobodně ničit vaše zdraví cigaretovým kouřem a když se vám to nelíbí, máte právo svobodně sedět doma!“. TOPáci byli nejprve pro zákon, ale když Voldemorti viděli, že můžou v něčem efektivně uškodit, (v duchu jejich obvyklého postoje: „kam zlo – tam plášť“), tak nezaváhali a obrátili… „Bot эto  есть демократические чешские политики“, („Vot, éto jesť  čéskaja demokratičéskaja palitýka“.).

.

.

.

Funny foto na dobrou moč –

„Pomník českých zákonodárců“:

13087479_509953199191913_6152225502230058584_n

Napsat komentář