O tom, jak mi nespadla větev na hlavu a nezkazil jsem si mínění o hereckém umu Bruce Willise.

* pátek, 13. ledna 2017  *

Po ránu jsem si s mamkou poskajpoval o bráchově anabázi se zubama. Natekla mu prej tlama jak meloun. Už z práce ho někdo přivezl domů, jak byl z těch zubů hotovej. Večer se mu to ještě zhoršilo. Samozřejmě zubařská pohotovost nikde široko daleko. Prej až v Teplicích v nemocnici. Nakonec si nechal zavolat sanitku, protože řídit by pod práškama nemohl. A veřejná doprava, do Teplic, leda tak vlakem přes Ústí. Prej ho tam pak pěkně zjebali, že si dovolil zavolat sanitku. Pamatuju, jak za mého dětství jezdila sanitka, coby pohotovost, úplně běžně. Dokonce když jsem měl v šestnácti slepák a mamka mi večer zavolala sanitku, tak tu cestou zastavila zoufalá sousedka, která  běžela k telefonu, (tenkrát nejenže nebyly mobily, ale i telefon na pevnou linku, měli na celým Horňáku, /Horní Jílové/, asi dva lidi). Její dítě mělo záškrt a prej mu to, že zrovna potkala sanitku, co jela pro mě, možná zachránilo život.  Na zubní pohotovosti bráchovi moc nepomohli, nazpátek si musel sehnat odvoz a druhej den si u svýho zubaře užil hezkou resekci dásně.

.

„Větvička přes cestu“:

dsc_0016

.

Já to musím naštěstí „zaklepat“, i když na zuby ději ne, abych si je neulomil, taky už je mám hezky poslepovaný.. Pustil jsem se, po doskajpování, do vařby zeleninového guláše. Abych zužitkoval zásoby, které už mi doma trochu vadly. Hlavními ingrediencemi byly: cibule, mrkev, brambory a cuketa. Jako obvykle jsem si udělal plnej hrnec i do zásoby.

.

„Takovej kousek by možná i stačil, kdybych neměl kliku a kulicha“:

dsc_0017

.

V rámci odpoledního venčení jsem si s Jošem zaskákl nahoru do vesnice do krámku. Cestou jsme v lese našli na cestě, na kusy rozlámanou velkou větev. Říkal jsem si, jaká byla klika, že mi včera v noci nespadla na hlavu, když  jsme se tudy před půlnoci vraceli z Prahy. Náhoda je svině…

.

„I Još jeden kus klacíku vzal a donesl ho až ´k maringotce“:

dsc_0018

.

Na zpáteční cestě mi to nedalo a ty malý kousky jsem si naházel do tašky a ty větší vzal pod rameno.  Tak né, že bych si myslel, že mám dřeva málo, ale bylo potřeba ty kusy dřeva odklidit z cesty, aby přes ně někdo v noci nehodil tlamu, a když už jsem je měl v ruce. Dokonce jsem se tam ještě znovu vrátil při pozdněvečerním venčení a dobral ten zbytek.

.

„Jeden horký večer to určitě hodí“:

dsc_0022

.

Večer jsem si tentokrát pustil filmovou „odechovku“.  Totiž někde na FcB jsem narazil na hlášku „Usměj se čuráku“, u který byl koment – „to je hláška Bruce Willise z mýho oblíbenýho filmu Poslední skaut“. A tak jsem si řekl, že na to se teda musím podívat, když mám pro toho Bruse Vyliž slabost.

.

posle-skaut   .   poslde-skaut2

* Poslední skaut (The Last Boy Scout) * / f – USA, 1991 / r.: Tony Scott

Totiž, kdysi jsem se s bráchou bavil o tom, jakej je Bruce Willis dobrej herec. Brácha mi na to tenkrát řekl:

„Akorát, kdyby nehrál v tak strašnejch sračkách…“.

„Jak to? Já ho viděl v samejch skvělejch: Pulp fiction, 12 Opic, Pátý element, Ohňostroj marnosti,  i v tom seriálu Moonlighting, byl boží“.

„No jo, to je tím, že ty se nekoukáš na ty akční píčoviny, jako Smrtonosná past 1 až 6, Armagedon a podobně. A tak sis o něm nezkazil mínění“.

 .

posle-3

.

Tak teď jsem to tedy „napravil“. Poslední skaut je „akční píčovina“ a s velkým „P“. Ale Brůs Vyliž mi přijde koukatelnej i tady. A přese všechny ty střílečky, mlátičky, honičky, tak to má občas i trošku „přesah“. Ta jeho postava je taková, jakoby parafráze, na detektivy drsný školy, (a „hard boiled school“ bývalo a zůstalo mé oblíbené čtivo). I v tomhle, „velmi pitomým“ filmu, je taková jemná linka… Něco jako, když v pohádkách pro děti, je  něco, co dokáže pobavit i jejich rodiče.  Tak tenhle „totální akčňák“, pro mě měl něco, co dokázalo bavit i mě, (třeba ta scénka se zvednutým prkýnkem a milencem ve skříni). A tak tedy, Bruce Willis, mě teda baví i v těchle píčovinách, protože v jeho herectví, v těhle postavách, jako by byl takovej lehce ironickej nadhled. Nebo jsem si ho tam alespoň vsugeroval. 😛
(P.S.: M.M.CH.: Zajímavý je, že na tý český verzi filmového plakátu „vymazali“ toho černocha).

.

„No, není tu krásně naštvanej? Trochu mi připomíná Jacka Nicholsona 😛 „:

posle-sk5

.

.

.

Funny foto na dobrou moč –

„M – jako Maltézský sokol“:

0m

Napsat komentář